středa 15. února 2023

Volby 2023

 Dnes už nějakou dobu víme, jak to dopadlo (IMO dobře), ale mezi prvním a druhým kolem poslední volby prezidenta jsem měla fakt obavy, že to dobře nedopadne. Ve státě, kde Andrej Babiš může být premiérem a za prezidenta si vybereme Miloše Zemana (dvakrát!), je totiž možné asi fakt všechno.

A moc mi nepřidalo, když jsem si jednoho všedního dne skočila do (BTW výborné) učňovské kavárny v centru Brna na snídani.

U vedlejšího stolu seděla čtveřice příjemných mužů tak kolem sedmdesátky, zjevně vzdělaných, zcestovalých (všichni byli asi profesionální muzikanti či co), tzv. na úrovni. Žádná vysoká škola života, i chrup měli celkem v pořádku. Mluvili nahlas, takže jsem chtě nechtě (já teda spíš chtě, protože cizí hovory poslouchám ráda) slyšela, o čem. Většinou vzpomínali. Bohužel nakonec začali řešit volby, což by nebylo nic tak hrozného, kdybych nezaslechla následující:

Volby jsou zmanipulované, sledují výsledky a nějak to vypadá a pak najednou hlásí, že sečetli hlasy ze zahraničí a úplně to změní situaci. To bude určitě nějaká levá. Vždyť to není možný. Chudák kdejaká stařenka, co kdesi na vesnici v horách musí jít volit na úřad hodiny pěšky, kolik ji to stojí sil, hodí to tam a pak ji přehlasují podvodníci v zahraničí. Tak kde je pak nějaká spravedlnost?!

Trest za to, že poslouchám cizí lidi, asi budou tyhle situace, kdy začnou plácat strašný hovadiny a já jim ani nemůžu říct, co si o tom myslím.

Copak zjevně inteligentní a zkušení chlapi neví, že přesně v tomhle je ta spravedlnost? V demokratické a rovné volbě? Kde každý oprávněný volič má jeden hlas a ten má stejnou váhu jako hlasy ostatních oprávněných voličů? To by měly mít nějaký speciální bonus senioři za věk? Aby to bylo spravedlivější? A extra body navíc za  Alzheimera a křečové žíly? Nebo to počítat podle vzdálenosti obydlí voliče od volební místnosti? (Pomíjím, že tu pohádkovou stařenku, co chodí volit za sedmero hory a sedmero řeky pěšky, bych fakt chtěla vidět.)

A když takovýhle zmatky můžou hlásat tihle, co pak si asi myslí ten bájný obyčejný člověk, průměrný Čech? Radši nevědět, že...

No, neuklidnilo mě to. Nicméně - aspoň pro tentokrát - vyvázli jsme z toho docela dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat