úterý 22. srpna 2023

Natálie Bagárová má depresi a kkti mají blbý komentáře

 Dnes jsem narazila na Seznamu na potěšující článek: Nechtěla jsem žít, zhubla jsem až 15 kilo. Mladší sestra Natálie Bagárové přiznala extrémní depresi. Netěší mě samozřejmě, že si další člověk sáhl na dno, ale že o tom píše bulvár a jak. Ovšem ty komentáře zase...

Respect a díky Natálii B. za to, že s tím šla ven. To, co v titulku označili za "extrémní depresi" je totiž prostě deprese. Není žádná deprese/depka, na kterou pomáhá myslet pozitivně nebo si jít zacvičit. Deprese vypadá mj. takhle. 

Jestli jste to ještě neudělali, jděte se podívat sem: https://mkn10.uzis.cz/, kolik tváří má deprese a jak si je lidé pro zjednodušení klasifikovali.

Podle reakcí čtenářů, je stále velmi potřeba, aby se (nejen) o depresi psalo a mluvilo, o tom, jaká opravdu je.

Mám telefony plný screenshotů dementních komentářů z internetu, zrovna jsem tu o nich chtěla dělat příspěvek a pak tohle. Zvláštně se tu mísí snad všechna typická klišé žánru "nekvalifikovaný názor na psychiatrickou diagnózu" s random hejty na holku, která toho umí víc a líp než sami diskutéři, proto je nutné si do ní kopnout. 



S tím se nedá nic dělat, nemůžou být všichni lidi chytří, dokonce ani průměrně chytří ne. Ale miluju ty odpovědi! 

Jestli máte problém, se kterým si nevíte rady a bohužel ve svým okolí chytrolíny, co ho bagatelizují a posílají vás do práce, nenechte se ovlivnit. Vyhledejte odbornou pomoc a radílky pošlete do... do Kolbenky.

BTW letos vyšla útlá knížka s příběhy lidí s duševní nemoci, jsem tam taky. Dá se koupit tady na eshopu: https://www.kniznieshop.cz/koudelova-jirina-proc-zrovna-ja


Žádné komentáře:

Okomentovat