neděle 6. srpna 2023

Václav Kahuda v KJM (únor 2023, Brno)

Václav Kahuda (1965 - 2023). Tohle mě mrzí, těšila jsem se na nějakou jeho další knihu. 

„Já skoro neškrtám... spíš dopisuju," smál se na besedě v knihovně. Prý knihu píše 8 hodin denně, soboty a neděle má volné, asi půl roku (vzhledem ke kontextu první draft). 


„Kniha je především obžalovací spis na sebe, diagnostický spis, milostný dopis, očkovací průkaz,“ mínil Kahuda. „Autor plácá Golema. Použije vrstvy, které jsou za logickou myšlenkovou sférou. Ty emoce, prales důvodu, proč vůbec chci psát knihu, proč to, co bych neřekl nejbližšímu příteli, vykřičím do světa. Tyhle životodárné, ale protikladné věci najednou vytvoří postavy, které vám začnou říkat nepěkné věci. To se mi stalo."

"Jsem příjemně překvapený, že mé knihy nacházejí čtenáře. Na něčem strávíte několik let přípravou, pak rok píšete, a přesto to může být nakonec šrapnel, který přeletí kopec a skončí v neznámu,“ uvedl  v rozhovoru pro ČT24.

Žádné komentáře:

Okomentovat