úterý 25. června 2024

Dospělé děti narcistických rodičů

@kristynakohout (vrchní Vidle) na IG nedávno přidala apreciation post na svýho kluka, s tím, že nemá nikdo házet vidle do žita, protože láska, ta opravdová láska na nás čeká a jestli jsme ji nepotkali, tak jen zatím. Je tam někde, pro každého, i když nevěříte a je to jen otázka času.

Víte, jaký je to pocit, takové příspěvky číst? Znova a znova, od stále mladších a mladších lidí, zatím co já stárnu a stárnu a je čím dál méně pravděpodobné, že tuhle životní zkušenost někdy budu mít? 

Přeju jí to. Přeju to každému. Ale zároveň mi to láme srdce. 

Není mi 20, ani 30 a nejsem netrpělivá, protože kámošky už maj' kluka, psa, svatbu, dítě... A já nic. Je mi přes čtyřicet. Mám docela dost pestrých životních zkušeností, mám dítě, dokonce i toho psa (a měla jsem i kočku!), ale nemám vztah.

Nevím, jestli ho někdy vůbec budu mít. A nevím, jestli jsem ho někdy vůbec měla. Nerozumím totiž vztahům. A BTW ne, nejsem na spektru. Ale ať už mi otec s máti předali cokoliv, znalosti a schopnosti mít blízký vztah v tom báglu nebyly.

Celý život jsem sama. Byla jsem sama v dětství, s rozvedenými rodiči, oběma nejspíš někde na hranici narcistické poruchy osobnosti. Byla jsem sama, i když jsem zrovna technicky vzato v nějakém vztahu byla, protože moje vztahy (měla jsem tři a trvaly tři pět let každý) nebyly vztahy, ale jakési zpackané pokusy o samoléčbu a zpětně viděno nechápu, proč jsem v nich byla, nebo proč jsem aspoň neodešla dřív.

Když se mi někdo líbil, nechtěl mě. Protože mně se vždycky nejvíc líbili ti, co mě nechtěli a já se snažila je přesvědčit, že by mě chtít měli. Třeba, když budu vypadat takhle a dělat tohle, uvidí, že jsem vlastně dobrá a bude mě mít rád... Stejně jako by se ke mě mohl laskavěji chovat otec, kdyby se mi povedlo tohle nebo ono. A matka by mě mohla mít ráda, kdybych nedělala... nevím, něco. 

Když jsem se někomu líbila já, nelíbil se mě. Nebo možná jo, ale měla jsem takový strach, že jsem si to ani nedovolila uvědomit.

Párkrát za život mi snad přeskočilo nebo co a snad i vlivem okolností jsem se v nějakém vztahu ocitla. A stejně jsem byla pořád sama a opuštěná. 

Nemůžu říct, že by to byly úplně katastrofy, ale asi s normálním zázemím a normální výchovou bych v nich neskončila. Moji rodiče ale mimochodem měli najednou mnohem radši mé partnery než mě. Matka dělala psí kusy, když jsme se s tím, který byl profesně velmi úspěšný, rozešli. Prý by se mnou taky nebyla...

Bylo mi už hodně přes 30, snažila jsem se smířit s tím, že mě prostě nikdo nikdy mít rád nebude a pokud snad jo, budu na to muset jít jinak. Ne se chovat jak ztracený štěně a zakoukat se do každého, kdo mi projeví sebemenší náklonnost. Tak jsem spadla do "vztahu" (tady ty uvozovky by měly být fakt hodně velký) s otcem dcery. Uvěřila jsem totiž, že mě miluje. Konečně mě někdo miluje! No ne no, nebyla to láska ale lovebombing. A co následovalo bylo fakt špatný. 

Mezi jednotlivými vztahy jsem vždy sama, třeba i 10 let. Teď aktuálně tři roky. Brzy mi bude padesát. Reálně můžu mít třeba dvě třetiny života za sebou. A prostě je mi smutno z toho, že za celý život nezažiju, jaký je to mít intimní vztah s někým, kdo by se mnou zacházel jako s člověkem a dokázal dohlédnout aspoň kousek za svůj stín.

Na YT jsem objevila rozhovor o dětech narcistických rodičů. IMHO je moc dobrý, poslechněte si to, jestli vás to téma zajímá.

Mj. tam i zazní otázka, jaký takové dětství má na člověka vliv. Tak třeba takovýhle...

https://youtu.be/uFGR_F9clwo?si=f-Ypf4G0dnhxO4yR

Žádné komentáře:

Okomentovat