pátek 14. srpna 2020

Reklama na Audi pobouřila svět.

 Audi po kritice stáhlo reklamní obrázek. Sexistická a nebezpečná reklama? Nejodpornější reklama na auto. Dělat dneska reklamy není žádný med. Kauza Audi: Holčičky už nesmí jíst banán?

Nevěřím, že píšu blog o reklamě na auto, ale jop. Je to tak. 

Za a) minula mě vlna odporu vůči reklamě na Audi RS4. O tom, že nějaké Audi RS4 existuje, jsem se dozvěděla až když se za b) přehnala českým internetem vlna odporu proti omluvě Audi a proti stažení předmětné reklamy.

Scroluju Twitterem, vidím obrázek malého dítěte s banánem v puse, opřeného o velké červené auto, to budou mít pedáli radost, pomyslím si, doteď jsem si myslela, že Audi dělá dobrý auta na to, aby měli tohle zapotřebí, scroluju dál... Nestálo to ani za krátké zastavení? Omyl. O kousek dál zjišťuju, že pokud vidím za banánem nějaký dvojsmysl, jsem pedofilní úchylačka. A v podstatě žádný z dospělých (řekla bych 40+) mužů, co se cítili být povinováni se k reklamě vyjádřit, netuší, co za dvojsmysl by to mohl být.

Neřeším, jestli Audiny už dneska stojí tak za prd, že je nemožné je propagovat na základě jejich (ne)kvality. Neřeším, jestli tu reklamu takhle udělali schválně (IMHO ano) nebo omylem. Neřeším, jestli ji měli nebo neměli stáhnout. Já jsem prostě jenom v totálním NU z toho, že žádný chlap prý nezná ten dvojsmysl.

Já ho znám. A neznamená to, že mám pedofilní sklony. Znám ho, protože jste mě ho naučili. Celý devadesátky čtu/poslouchám vtipy o tom, jak jako mladá žena nemám při konzumaci banánu udržovat oční kontakt. Proč teda? Viděla jsem za posledních dvacet let určitě stovky provokativních fotek dospělých žen s tímhle ovocem. A to nechodím na žádné 18+ weby. Pamatuju si video Claudie Schiffer (nebo možná Cindy Crawford?), kde si povedeně právě z toho dvojsmyslu dělá legraci. Asi tak před třiceti lety.

Nicméně pod náporem příspěvků, kde se všichni křižujete, že to přece je jen malá holka, co jí banán a banán nic neznamená, si říkám, jestli nejsem fakt já ta divná a jdu se mrknout na Google. Hledám heslo “banana”, zcela bez přívlastků. A tohle je odpověď (z Pinterestu): 


Z toho vznikl tweet: https://twitter.com/juleska/status/1290773982979985410?s=21 a pod ním krátká, ale výstižná konverzace. Klidně si ji tam přečtěte.

Pro ty, kdo nemají Twitter: muž, který sebe označil za "boomera" napsal, že by asi musel být nedospělá žena, aby v tom dvojsmysl viděl (já ho vidím, takže jsem nedospělá žena?). Cituji: Nevim co vidite vy, ale ja lidi jak jedi banan/cumi na banan.

A co vy? Taky se takhle díváte na svoje banány? 
To vám povím, že být doma u tohohle chlapa, když si s manželkou a dětmi dávají dopolední ovocnou svačinku, bych teda nechtěla :))

A to jsem mu ještě neřekla, ať si pustí Město bohů...

Samozřejmě se všichni ti rozhořčení redaktoři motoristických magazínů a spol. snaží vzbudit dojem, že normální chlapi o žádných dvojsmyslech nic nevědí a nikdy nevěděli. Jen nedospělé ženy, LGBTQ+ aktivisti, EU a jiní se jim snaží sebrat právo dávat dcerám k jídlu banány. Což mě přivedlo k ilustraci, na kterou jsem dnes narazila na FB (a kvůli ní to taky píšu), voilá! rok 1900!

No, a takhle u nás normálně my, čeští muži a naše dcery, svačíme... Jako really?! Fakt jste si jistí?

Žádné komentáře:

Okomentovat