sobota 4. října 2025

NFC Tron na Pop Messe

Četbou řady e-mailů, kde společnost apelovala na účastníky festivalu, ať si nabijí kredit na konzumaci už z domu, vyhnou se tím frontám a aktivačnímu poplatku, jsem podlehla dojmu, že je to dobrý nápad a poslala jim 1500,-

Když jsem na baru chtěla koupit děckám limču, ukázalo se, že mám na čipu 0 (nula) CZK. 

Naštěstí jsme přišli brzy, ještě nebyly větší fronty a vyřešit celou situaci tak trvalo pouhou hodinu a půl střídavého pobíhání a čekání fronta - NFC - fronta - bar - fronta NFC... 

Nejdřív slečnu od NFC Tron napadlo, že zkusíme nahrát další částku, tím se mi "to" nějak aktivuje, peníze se sečtou a jupí. 

Neslyšela jsem ani slovo, že když je to zjevně jejich fuck-up, poplatek mi účtovat nebudou, tzn. v této automatizované situaci ho asi budu muset zaplatit, ale vrátí mi ho. Což teď je můj požadavek č. 1 (chronologicky, ne dle důležitosti a jen proto, že mě pak znovu nasrali). 

Sice jsem jim další peníze dát nechtěla, ale na místě prostě nemáte alternativu, takže jsem tam přihrála 200,- + poplatek. Na baru se ukázalo, že zmizely i ty dvě stovky.

Slečna moc nevěděla, co s tím, ťukala acrylovýma nehtama do tabletu, něco udělala a doufaly jsme, že tím to bude ok. Zpátky na baru se ukázalo, že neé. 

Příště na stánku NFC Tron jsem vyfasovala vyšší (pozicí ne postavou), zaškolenější slečnu. Při náhledu do mého účtu zjistila, že z loňského roku mi zůstala otevřená položka, kterou měli uzavřít a stalo se, že při načtení letošní vstupenky se mi kredit nahrál na tu starou místo aktuální. (Toto si zapamatujte.)

Chvíli do toho ťukala a nic. Napadlo ji, že bych si mohla nahrát kredit nových 1500,-, tentokrát už to klapne a refundaci si vyřídím po akci. Odmítla jsem a tak mi kredit nahrála ona sama ze svého osobního bankovního účtu a současně si nechala vrátit mých "ztracených" 1500,- k sobě. 

Evidentně nemá NFC Tron systémové řešení takových situací. Posílat účastníkům vlastní peníze zaměstnanců bych za to úplně nepovažovala. Taky je vidět, že slečny na stánku se snažily napravit co mohly a na ně si fakt stěžovat nemůžu. 

Zároveň se mi na účtu zázračně zobrazily i do té doby neviditelné dvě stovky. 

Tím teda byl vyřešený festival a vesele jsme mohli jít na hranolky. 

Doma jsem potom zjistila, že se mi kredit rozdělil do dvou "peněženek". Na jedné zbylo 510,-, na druhé 90,-. Trochu by mě zajímalo, podle jaké logiky se mi z čipu co odečítalo, ale zas asi nemusím vědět všechno. 

Požádala jsem o vrácení na účet. Vyšší částka mi přišla včas a v pořádku, tu nižší poslali na číslo účtu, které jsem v životě neviděla. Můj požadavek č. 2 je refundace 90,- na správné číslo bankovního účtu. (Víceméně jde taky o princip, po tom co jsem následně zjistila.)

Napsala jsem reklamaci na určený email. Dvakrát. Několikrát jsem volala na zákaznickou linku. Bez reakce, prostě úplně mrtvo.

Ponořila jsem se do hlubin internetu a bohužel zjistila, že je řada lidí, kterým NFC Tron "refundoval" kredit na neznámá čísla BÚ a někteří se nedočkali nápravy nikdy, zatímco u jiných to trvalo měsíce a měsíce a to si ještě můžou gratulovat. 

Zjevně časté vysvětlení společnosti je, že existuje jakási skupina podvodníků, která sbírá ztracené nebo vyhozené účtenky od nabití s QR kódy a žádá si refundace cizích peněz na své účty. 

Pokud to tak je, je chyba společnosti, že vybírá od lidí peníze, které nedokáže uchránit před podvodníky. A ještě takhle debilním a jednoduchým podvodem. Představte si, že by to byla banka: asi jste někde ztratili výpis z účtu, tak jsme půlku vašeho zůstatku poslali do Maďarska; příště buďte opatrnější, no... Můj požadavek č. 3 - spravte si to!!! 

NFC Tron to bere tak, že je to vaše chyba, neměli jste ten papír ztrácet a pokud nejste ale hodně urputní, zbylý kredit zpátky nemusíte dostat. 

Ovšem já, vzhledem k nestandardní situaci kolem celého toho nahrávání a načítání kreditu, jsem žádný QR kód neměla. Přesto moji vratku poslali na cizí BÚ. Proč? 

Zajímalo mě, jestli máme - jako návštěvníci kulturních akcí - šanci se bránit a odmítnout dát peníze někomu, u koho víte, že tak ze 70 % nejsou v bezpečí. Zeptala jsme se v poradně DTestu a ve zkratce ne, ale dá se na ně volat ČOI. 

BTW nemají nějakou licenci k provozování činnosti od ČNB?

Každopádně odpověď z poradny nahraju následně. 

A nakonec, to nejdůležitější. Když se podívám do svého účtu NFC Tron teď, mám tam otevřené dvě aktivní položky/peněženky. A už teď mám tik v oku, když si uvědomím, že jsem si ještě před celým tímhle fuck-upem opět přes NCF Tron koupila vstupenku a nahrála 1500,- na konzumaci. Chápete, dvě (2!!!) neuzavřené položky! Co všechno se jen může stát... 

V reklamačním e-mailu jsem se ptala pracovníka patrně něčeho jako zákaznického "servisu", jestli je to v pořádku, nebo se můžu i na Pop Messe 2026 těšit na stejný voser jako letos a nereaguje. Už tři měsíce. Můj požadavek č. 4: Proboha vás prosím, podívejte se na to a řekněte mi, že je to OK a tohle už se nastane. Prosím!!! 

A proč vůbec tohle musíme podstupovat? V devadesátkách jsem věřila, že měnění peněz za čipy, abyste si na technu mohli koupit bagetu, má vyznam pro provozovatele občerstvení. A tak jsem to akceptovala. Proč ne? Někomu to pomůže a mě to nic neudělá. 

Ale co se z toho stalo teď, je hell. Hlavně že čipy, bezhotovostní převody a technika. Akorát že vás nutí poslat peníze nedůvěryhodné společnosti s nespolehlivým systémem, možná vás u toho okradou a vlastně je to vaše chyba. 

Žádné komentáře:

Okomentovat